مزایای برس زدن و شانه کردن موها و نحوه درست انجام آن

درود بر شما به وبسایت طاهری پلاست خوش آمدید، در مطلب قصد داریم مزایای برس زدن و شانه کردن مو را بررسی کنیم. در ادامه به مزایای شانه کردن مو و نحوه صحیح و مراحل شانه کردن موهای خیس و خشک می پردازیم.

طاهری پلاست با افتخار در زمینه تولید و فروش عمده برس مو فعالیت می نماید و یکی از شرکت های پیشرو در ایران می باشد. برای خرید عمده برس مو لطفا با ما تماس بگیرید و یا از لینک «سفارش عمده برس مو» برای ثبت سفارش استفاده نمایید.


وقتی بحث برس زدن و شانه کردن موهایتان مطرح باشد، ممکن است خیلی به آن فکر نکنید. امّا آیا می‌دانستید راهی درست – و راهی اشتباه – برای انجام این کارِ روزانه وجود دارد؟

وقتی نوبت به شانه کردن هر روزه موهایمان می‌رسد، به نظر می‌آید اکثر ما بیشتر از آن که به موهایمان کمک کنیم، به آنها لطمه می‌زنیم.

خبر خوب؟ با چند تغییر کوچک، ابزارهای درست و برس مو مناسب و کمی صبر، از طریق شانه کردن موهایتان به روش درست، می‌توانید سلامت و ظاهر موهایتان را بهبود ببخشید.


مزایای برس زدن و شانه کردن موهایتان چیست؟

“در بیشتر موارد، ما موهایمان را شانه می‌کنیم تا پیچ‌خوردگی‌های آن را از هم باز کنیم، و این موضوع مهمی است.” این را وینسنت دمارکو ، آرایشگر لس‌آنجلسی مخصوص سلبریتی‌ها و صاحب آرایشگاه وینسنت‌ هِیر می‌گوید.

“با این وجود، شانه کردن موهایتان فوایدی بیشتر از داشتن موهایی بدون پیچ‌خوردگی‌ دارد.”

بنا به گفته‌های دمارکو، بعضی از مزایای برس زدن و شانه کردن موهایتان شامل موارد زیر است:

  • سلامت و برّاقی مو: “غدد سباسه (غدد چربی پوست) واقع در فولیکول‌های موهای شما ، چربی‌های طبیعی تولید می‌کنند که به چرب کردن پوست سر شما کمک می‌کنند.” دمارکو می‌گوید: “وقتی شما موهایتان را به روش درست شانه می‌کنید، به پخش شدن این چربی‌های طبیعی و سالم، از ریشه موهایتان به انتهای آنان کمک می‌کنید و با این کار به آنها درخششی طبیعی می‌دهید.”
  • تحریک پوست سر: شانه کردن و برس زدن موهایتان به آرامی شبیه یک ماساژ کوتاه عمل می‌کند که پوست سرتان را تحریک می‌کند، که بنا به گفته‌های دمارکو، این کار جریان خون و رشد موها را بهبود می‌بخشد.
  • رفع موهای در حال ریزش: ریزش بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در یک روز عادّی است. پس وقتی که هر روز موهایتان را شانه می‌کنید، به رفع موهای در حال ریزش‌ کمک می‌کنید.

چند بار باید موهایتان را شانه کنید؟

اگر روتین روزانه شما شامل ۱۰۰ بار کشیدن شانه بر روی موهایتان باشد، شاید بخواهید درباره آن تجدید نظر کنید. بنا به گفته‌های آکادمی پوست و موی آمریکا ، موها نیاز به صد بار شانه شدن در روز ندارند و این تنها یک افسانه است.

در حقیقت، یک منبع مورد اعتماد قدیمی، شانه کردن مو و ریزش موها را در یک دوره چهار هفته‌ای مورد مطالعه قرار داد‌. در آن زمان، شرکت‌کنندگان در آزمایش هر هفته موهایشان را به تعداد دفعات متفاوت شانه می‌کردند.

بعد از چهار هفته، محقّقین فهمیدند که با کمتر شانه کردن موها، ریزش آنها نیز کاهش یافته . به عبارت دیگر، بیشتر شانه کردن موها با ریزش بیشتر موها ارتباط دارد.

با داشتن این نکته در ذهن، دمارکو پیشنهاد می‌کند موها در طول روز دو بار شانه شوند. یک بار در صبح و یک بار هم در شب. این راهی سالم برای پخش کردن چربی‌های طبیعی پوست سرتان در تمام موهایتان است، امّا در صورتی که آن را به آرامی و با ملایمت انجام دهید.

“شانه کردن خشن موها، حتّی اگر یک بار در روز انجام شود، باعث شکستن و آسیب دیدن موهایتان می‌شود”.


نحوه برس زدن و شانه کردن موهای خیس

وقتی بحث شانه کردن و برس زدن موهای خیس باشد، نوع شانه و برس مو و همین‌طور روش شما نکته‌ای‌ کلیدی در حفظ سلامت موهایتان است.

موهای شما وقتی خیس باشند، در وضعیتی بسیار شکننده قرار دارند. این را متخصّص مو و آرایش، میشلین بِکِر می‌گوید. برای همین است که انتخاب یک روش آرام و ملایم برای شانه کردن موهای خیس اهمیّت زیادی دارد.

برس زدن و شانه کردن موی خیس
شانه کردن موی خیس

برای بِکِر، تنها راه مناسب برای شانه کردن موهای خیس، استفاده از برس موی خیس، شانه‌های دندانه درشت و برس های کوسن دار است. همان‌طور که در مراحل پایین نوشته شده است، استفاده از روش درست نیز به همین اندازه اهمیّت دارد.

مراحل برس زدن و شانه کردن موهای خیس

  1. ابتدا برس مو یا شانه را بر انتهای موهایتان قرار دهید.
  2. موهایتان را به سمت پایین شانه کنید و هر گونه پیچ‌خوردگی را به آرامی باز کنید. شانه یا برس مو را با فشار از میان موهایتان رد نکنید.
  3. بهترین کار این است که شانه یا برس مو را به آرامی و با حرکت‌های کوتاه بر روی موهایتان بکشید. برای باز کردن گره‌های موهایتان می‌توانید از انگشتانتان هم استفاده کنید.
  4. اگر موهایتان به طرز خاصی دچار پیچ‌خوردگی یا گره شده است، ابتدا یک اسپری مخصوص باز کردن پیچ‌خوردگی‌های مو یا نرم‌کننده بدون نیاز به آبکشی را بر روی موهایتان اسپری کنید تا به تارهای مویتان کمی حالت روان بودن ببخشید.
  5. وقتی پیچ‌خوردگی‌ها را از انتهای موهایتان برطرف کردید، می‌توانید چند اینچ بالاتر بیایید و باری دیگر شانه کردن موهایتان را آغاز کنید. این بار پیچ‌خوردگی‌های این قسمت از موهایتان را باز کنید.
  6. این کار را آنقدر تکرار کنید تا به پوست سرتان برسید و موهایتان هیچ پیچ‌خوردگی نداشته باشند.

وقتی نوبت به برس زدن و شانه کردن موهای خیس می‌رسد، دمارکو می‌گوید یک شانه تخت یا یه دندانه پهن ابزاری عالی برای مراقبت از مو می‌باشد، به خصوص این که می‌توانید از آن، هم برای شانه کردن موهای خشک و هم موهای مرطوب استفاده کنید.

دمارکو این مدل شانه‌ها را می‌پسندد، چرا که برای باز کردن پیچ‌خوردگی‌های تمام انواع موها مناسب هستند؛ بدون اینکه موها کشیده شود، پاره شوند یا آسیب ببینند. علاوه بر این، این نوع شانه‌ها ارزان هستند و قیمت آنها مناسب می‌باشد.

او همچنین‌ استفاده از شانه‌ و برس موی گره‌ باز کن در حمّام را هنگام استفاده از نرم‌کننده‌های مو پیشنهاد می‌کند.


نحوه برس زدن و شانه کردن مو‌های خشک

موهای خشک تمایل به در هم پیچیدن و شلخته شدن دارند که این باعث ایجاد گره‌ و شکستن آنها نیز می‌شود.

شانه کردن موی خشک
موی خشک

برای داشتن تجربه‌ای عالی و بدون آسیب رساندن به موها، دمارکو پیشنهاد می‌کند موهایتان را به صورت بخش به بخش شانه کنید. او همچنین پیشنهاد می‌کند شانه کردن موهایتان را از ریشه‌های آن آغاز نکنید.

او توضیح می‌دهد: “شانه کردن موهایتان از بالای آن (ریشه) به پایین به طرز اجتناب‌ناپذیری باعث آسیب به موها می‌شود.”

به جای آن، شانه کردن موها باید از میانه موهایتان یا چند اینچ بالاتر از انتهای آن شروع شود. او می‌گوید: “اگر شانه در موهایتان گیر کرد، آن را بیرون بیاورد و یک بار دیگر به آرامی و با ملایمت شروع کنید.”

با داشتن این نکته در ذهن، در زیر مراحلی بیان شده است که دمارکو برای برس زدن و شانه کردن موهای خشک پیشنهاد می‌کند.

مراحل برس زدن و شانه کردن موهای خشک

  1. از قسمت میانی مو یا چند اینچ بالاتر از انتهای مو شروع به شانه کردن کنید. سپس موهایتان را به سمت انتهای مو شانه کنید.
  2. شانه را یک یا دو اینچ بالاتر از جایی ببرید که شانه کردن را در مرحله قبل از آن‌جا شروع کردید (اگر‌ پیچ‌خوردگی‌های آن قسمت از موهایتان باز شده است) و سپس موهایتان را به سمت پایین شانه کنید تا زمانی که تمام پیچ‌خوردگی‌های آن بخش از موهایتان را باز کرده باشید.
  3. به ترتیب قسمت‌های بالاتر موهایتان را مورد شانه قرار دهید تا زمانی که به پوست سرتان برسید، سپس تمام طول موهایتان را چندین بار شانه کنید.
  4. بیشترین آسیب زمانی به موهایمان می‌رسد که با آنها کشمکش داریم و موهایمان را محکم‌تر از حدّ نیاز شانه می‌کنیم. پس آرام باشید و آهسته کار کنید.

یک گزینه محبوب هم برای برس زدن و شانه کردن موهای خشک و هم موهای خیس، استفاده از برس موی پارویی یا پهن می‌باشد. دمارکو می‌گوید این نوع برس ها هم‌چنین برای موهای بلند، ضخیم و موهایی که به طور طبیعی صاف هستند، گزینه مناسبی است.

برس موی پهن
برس موی ثمین
برس موی پهن
برس موی ثمین

برس موی پهن
برس موی ثمین

برس های ثمین محصولی از گروه صنعتی طاهری پلاست می باشد که بصورت پهن، سبک و با شانه های فلزی طراحی و ساخته شده است و برای موهای خشک و صاف بسیار مناسب می باشند.

برس های پارویی یا پهن وزن سبکی دارند و در رفع وزی موها نیز کمک می‌کنند. دمارکو به طور خاص شانه‌های پهنی را می‌پسندد که دسته‌ای چوبی دارند.


سخن پایانی

دانستن روش درست برس زدن و شانه کردن موهایتان می‌تواند به پیشگیری از شکستن‌ و آسیب دیدن موها کمک کند. هم‌چنین می‌تواند موهای شما را سالم، برّاق و بدون پیچ‌خوردگی نگه‌دارد.

متخصّصین مراقبت‌های مو توصیه می‌کنند موهایتان را دو بار در روز برس یا شانه کنید – صبح و شب – تا به پخش شدن چربی‌های طبیعی پوست سرتان در موهایتان کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.