دلایل تمیز کردن برس مو و چگونگی انجام آن

تمیز کردن برس مو

درود بر شما به وبسایت طاهری پلاست خوش آمدید، در این مقاله قصد داریم دلایل تمیز کردن برس و نحوه انجام آن بپردازیم، با ما همراه باشید.

طاهری پلاست با افتخار در زمینه تولید و فروش عمده برس مو فعالیت می نماید و یکی از شرکت های پیشرو در ایران می باشد. برای خرید عمده برس مو لطفا با ما تماس بگیرید و یا از لینک «سفارش عمده برس مو» برای ثبت سفارش استفاده نمایید.


یک برس مو می‌تواند تارهای مو را صاف کند و پیچ‌خوردگی‌های مو را باز کند. هم‌چنین می‌تواند به سرعت با جذب چربی، کثیفی، خاک و اثرات محصولات (مراقبتی و زیبایی مخصوص مو) که در موهایتان است، کثیف شود.

وقتی از یک برس مو یا شانه کثیف استفاده می‌کنید، تمام این کثیفی‌ها، چربی‌ها و مواد کثیف دیگر می‌توانند دوباره وارد موهای شما شوند. اگر می‌خواهید برس شما کار خود را به خوبی انجام دهد، بدون این که این مواد زائد را وارد موهایتان کند، مهم است تا برس‌تان را خوب تمیز کنید.

به وبسایت طاهری پلاست خوش آمدید. در این‌جا میخواهیم نگاهی به بهترین روش تمیز کردن برس‌ مو بیاندازیم. با ما همراه باشید.

چرا تمیز کردن برس مو اهمیّت دارد؟

مهم نیست چند بار از برس‌تان استفاده می‌کنید، برس شما در هر صورت این قابلیّت را دارد که شبیه یک اسفنج عمل کند. یعنی این که می‌تواند تمام مواد اضافی را، هم از موهای شما و هم از محیط خارج بگیرد و در درون دندانه‌های خود به دام بیا‌ندازد.

محصولات مراقبتی مو ، مثل نرم‌کننده‌ها، ژل‌ها یا اسپری‌های مو می‌توانند بر روی موهای شما باقی بمانند و سپس به دندانه‌های برس شما بچسبند.

برس شما هم‌چنین حاوی سلول‌های مرده پوست است که هر بار که از برس‌تان استفاده می‌کنید، می‌توانند دوباره به موهای شما برگردند.

هم‌چنین موی انسان هر روز می‌ریزد. بنا به گفته‌های انجمن پوست و موی آمریکا ، ریزش بین ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو در یک روز، طبیعی است. بسیاری از این موها می‌توانند در کف برس شما جمع شوند‌.

ذرّات ریز موجود در محیط مثل دوده، خاک یا انواع دیگر کثیفی‌های ریز و میکروسکوپی هم می‌توانند بر روی برس شما بنشینند و در طول زمان بیشتر شوند.

اگر دندانه‌های برس موی شما همین الان هم با چربی یا محصولات موی چسبناک پوشیده شده باشد، چسبیدن این ذرّات ریز به برس شما حتّی آسان‌تر هم می‌شود.

بدون تمیز کردن مرتّب برس‌هایتان، هر بار که از برس‌تان استفاده می‌کنید، تمام این مواد زائد می‌توانند در موهای شما جمع شوند.

در نتیجه یک برس کثیف نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد و به موهایتان کمک کند تا به بهترین شکل ممکن به نظر برسند.


هر چند وقت باید برس خود را تمیز کنید؟

هیچ قانون سفت و سختی درباره این که هر چند وقت باید برس موی خود را تمیز کنید، وجود ندارد. این موضوع بستگی به نوع محصولاتی دارد که از آنها بر روی موی خود استفاده می‌کنید و همین‌طور تعداد دفعاتی که از آنها استفاده می‌کنید.

  • اگر به طور مرتّب از کرم‌های حالت‌دهنده مو ، ژل یا اسپری مو استفاده می‌کنید، یک قانون سرانگشتی خوب این است که برس خود را یک بار در هفته تمیز کنید.
  • اگر از این محصولات چندان استفاده نمی‌کنید، سعی کنید برس موی خود را هر دو یا سه هفته یک بار تمیز کنید.
  • برای اینکه تمیز کردن برس‌تان آسان‌تر شود، سعی کنید هر چند روز یک بار مو‌هایی را که در میان دندانه‌های برس‌تان جمع شده‌اند، جدا کنید.

مراحل تمیز کردن برس مو

تمیز کردن یک برس وقت چندانی نمی‌گیرد. زمانی که بدانید چگونه آن را انجام دهید، تمیز کردن آن در دفعات بعدی آسان‌تر خواهد بود.

برای شروع تنها به چند مورد نیاز دارید:

  • یک کاسه آب گرم، یا این که می‌توانید از سینک دستشویی استفاده کنید
  • شامپوی ملایم
  • جوش شیرین (اختیاری)
  • قیچی
  • یک مسواک قدیمی
  • شانه‌ دُم باریک (اختیاری)

برس شما چه از چوب ساخته شده باشد چه از پلاستیک، شیوه تمیز کردن آن مراحلی مشابه را شامل می‌شود که فقط در برخی جزئیات متفاوت هستند.

۱- موها را جدا کنید

  • از انتهای شانه دُم باریک (نوعی از شانه که انتهایی طولانی و تیز دارد که به آن شانه دم موشی نیز گفته میشود) استفاده کنید تا موها را از کف برس خود جدا کنید. اگر شانه دم‌ باریک ندارید، هر نوع شئ تیز، مثل خودکار، مداد یا یخ‌شکن می‌تواند کارتان‌ را راه بیاندازد.
  • هم‌چنین می‌توانید از قیچی، برای بریدن موهایی که به دندانه‌های برس چسبیده است، استفاده کنید.

۲- برس را در آب فرو ببرید و تکان دهید

  • یک کاسه یا سینک را از آب گرم پر کنید. چند قطره از شامپوی ملایم را به آب اضافه کنید و آن را هم بزنید تا آب و کف درست شود. برای قدرت پاک‌کنندگی بیشتر، می‌توانید یک یا دو قاشق چای‌خوری جوش شیرین اضافه کنید. آب را خوب به هم بزنید.
  • اگر برس مو پلاستیکی دارید، تمام آن را در آب فرو ببرید. بگذارید برس برای سه تا پنج دقیقه خیس بخورد. اگر برس شما یک سطح نرم در کف خود دارد، جایی که دندانه‌های برس به خود برس وصل می‌شوند، فقط دندانه‌های برس را وارد آب کف‌دار کنید و مطمئن شوید که این سطح خشک می‌ماند.
  • برس چوبی را کاملاً در آب فرو نبرید. این کار می‌تواند باعث آسیب رسیدن به چوب و روکش آن شود. فقط دندانه‌های برس را، همان‌طور که در بالا برای برس دارای سطح نرم در کف خود توضیح داده شد، در آب فرو ببرید.
  • برس را چند بار در آب فرو ببرید و تکان دهید. این کار به شل شدن و جدا شدن چربی‌ها، سلول‌های مرده پوست و اثرات محصولات آرایشی-بهداشتی جمع‌شده در موهایتان کمک می‌کند. اگر برس شما چندان کثیف نیست، این کار باید بیشتر چیزهای جمع شده در برس را از بین ببرد.

۳- برای تمیز‌کاری بیشتر از مسواکی قدیمی استفاده کنید

  • اگر برس شما خیلی کثیف است، شاید نیاز باشد از مسواکی قدیمی برای تمیز کردن کفِ برس و دندانه‌های آن استفاده کنید.
  • مسواک را به درون آب کف‌دار وارد کنید و اطمینان حاصل کنید که هر کدام از دندانه‌های برس را خوب می‌سابید. از قاعده دندانه‌ها شروع کنید (از همان قسمت که دندانه‌ها به برس وصل می‌شوند) و سپس به سمت بالای آنها بیایید. لبه‌های برس را هم خوب بسابید تا هرگونه کثیفی را از روی آن پاک کنید.

۴- برس مو را آبکشی کنید و خشک‌ کنید

  • زمانی که تمیز کردن برس خود را تمام کرده‌اید، آن را زیر جریانی از آب خنک آبکشی کنید. یا این‌که می‌توانید کمی آب روی برس خود بریزید و آن را با استفاده از پارچه‌ای خشک کنید.
  • برس مو را روی پارچه یا حوله‌ای تمیز قرار دهید، به صورتی که دندانه‌های آن به سمت پایین و روی پارچه یا حوله باشد تا خشک شود.

بهترین راه برای تمیز کردن برسی که روی آن شپش نشسته است چیست؟

اگر با شپشِ سر دست‌وپنجه نرم‌ کرده باشید، ممکن است از خودتان بپرسید آیا برای تمیز کردن برسی که برای در آوردن شپش استفاده شده است، راه خاصّی وجود دارد یا خیر.

برای تمیز کردن یک برس مو که بر روی آن شپش نشسته است:

  1. بعد از هر باری که شانه را به موی خود می‌کشید، از دستمال کاغذی برای پاک کردن این شپش‌ها (یا دیگر حشرات انگلی)‌ از روی دندانه‌های برس استفاده کنید‌. وقتی این کار را انجام دادید، دستمال کاغذی را در کیسه‌ای پلاستیکیِ سربسته بگذارید و آن را دور بیندازید.
  2. سپس برس را در ظرف آب داغ بگذارید (دمای آن باید حداقل ۱۳۰ درجه فارنهایت یا ۵۴.۴ درجه سلسیوس باشد) تا شپش‌های باقی‌مانده را از بین ببرید.
  3. بگذارید برس برای ده دقیقه در آب خیس بخورد.
  4. برس را کاملاً خشک کنید و سپس الکل مالشی بر روی آن بریزید‌.
  5. سپس بگذارید برس کاملاً خشک‌ شود.

سخن پایانی

رسیدگی نکردن به برس مو یا شانه‌هایتان می‌تواند آسان باشد. امّا اگر می‌خواهید موهایتان بهترین ظاهر ممکن‌ را داشته باشند، و هم‌چنین فارغ از هیچ گونه چربی، خاک یا باقی‌مانده‌های محصولات مراقبتی مو باشند، فکر خوبی است تا به صورت منظّم برس خود را به دقّت خود تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.