برس مو

برس مو

به وبسایت طاهری پلاست خوش آمدید در این مقاله قصد داریم شما را مختصراً با نحوه تولید برس مو آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

طاهری پلاست با افتخار در زمینه تولید و فروش عمده برس مو فعالیت می نماید و یکی از شرکت های پیشرو در ایران می باشد. برای خرید عمده برس مو لطفا با ما تماس بگیرید و یا از لینک «سفارش عمده برس مو» برای ثبت سفارش استفاده نمایید.


فهرست موضوعات

  • ۱- نحوه تولید برس مو
  • ۲- مواد اولیه مورد استفاده
  • ۳- دستگاه تزریق
  • ۱-۳- بخش تزریق
  • ۲-۳- بخش قالب


۱- نحوه تولید

مراحل و نحوه تولید برس مو پیچیدگی خاصی ندارد، هر چند تمام مراحل تولید این محصول ممکن است در ظاهر متفاوت باشند اما در عمل و از نظر فنی کاملا شبیه به هم هستند. و تفاوت های جزئی نیز در مراحل این روند ناشی از تفاوت عملکرد پیشرفت تکنولوژی و امثال آن است.

برای تولید این محصول روش تزریق پلاستیک بکار گرفته می شود.

در این روش ابتدا ماده پلاستیک بصورت پودر یا گرانول در دستگاه تزریق قرار می گیرد و با حرارت بیش از ۱۵۰ درجه سانتیگراد به شکل خمیر مایع در می آید. در مرحله بعد این مایع با فشار به داخل قالب تزریق می شود و بعد از سرد شدن داخل قالب به شکل جامد در می آید و در آخر پلاستیک شکل گرفته از قالب خارج می شود.

مهمترین بخش در این روند برای تولید محصول با کیفیت و مرغوب، ذوب کردن مواد پلاستیک و تزریق آن به داخل قالب می باشد.

۲- مواد اولیه تولید برس مو

مواد اولیه برای تولید بدنه برس (دسته و سری) شامل ABS، پلی استایرن و پلی اتیلن سنگین است، و برای تولید سوزن برس نیز از پلاستیک و فلزات استفاده می شود.

۳- دستگاه تزریق

دستگاه تزریق(Injection) دارای دو بخش است:

  • بخش تزریق
  • بخش قالبگیر

۱-۳- بخش تزریق

در این بخش فرایند مخلوط شدن و ذوب مواد صورت می پذیرد. به این صورت که ابتدا پودر یا گرانول مواد پلاستیکی، به داخل قیف تزریق ریخته می شود و کم کم از قیف به داخل سیلندر تزریق می رود و با گردش مارپیچ به جلو رانده می شود.

پوسته سیلندر با گرمکن های برقی که در طول دیواره خارجی سیلندر قرار دارند گرم می شود و مواد نیز با گردش در داخل سیلندر گرم شده و به جلوی سیلندر می رسد. مارپیچ با چرخش به دور خود عمل مواد گیری را انجام میدهد و یک حرکت افقی به سمت جلود نیز دارد تا مواد را به داخل قالب تزریق کند.

بخش قالب

قالب قطعه یا محفظه ای است که متناسب با شکل محصول مورد نظر طراحی و ساخته می شود تا عمل قالبگیری را انجام دهد تا مواد پلاستیکی شکل قالب را به خود بگیرند.

در بخش قالب مواد مذاب پلاستیکی به وسیله سیلندر و مارپیچ به داخل قالب تزریق می شود و سیلندر تزریق به عقب بر میگردد.

پس از گذشت زمانی که برای خنک شدن قطعه شکل گرفته نیاز می باشد، طرفین قالب از هم جدا شده و قطعه تولید شده به بیرون پرتاپ می شود و یا درصورت نیاز توسط اپراتور دستگاه از قالب جدا می شود.

ساخت قالب به دو روش صورت می گیرد:

  • طراحی از روی نمونه قطعه
  • طراخی از روی نقشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.